lördag 8 oktober 2011

Andra veckan.

I torsdags bar det av till en ny utställning. Vår uppgift var att gestalta något av verken.
Utställningen gav mig ingenting och jag förstod inte konstnärens budskap. För mig var det inte konst.
Efteråt gick gruppen till vårat grupprum på HDK och pratade om utställningen och det visade sig att den hade inte väckt några speciella känslor hos någon av oss. Vi beslutade oss då för att gestalta våra reaktioner på utställningen. Vi valde att gestalta frustration och tomhet. Personligen gestaltade förvirring. Vad vill konstnären? Roya hade med sin son som filmade och vi kunde se att vi fick fram det vi ville gestalta.
Vi diskuterade vårat projekt och utbyte idéer vilket var väldigt givande. Jag tycker vi har en toppen idé.
Alla i gruppen verkar brinna för detta och det gör det hela mycket roligare.

I fredags fick alla grupper visa upp sitt gestaltande ifrån utställningen vilket var väldigt roligt att se. Jag tycker det är skoj att man gestalta på så olika sätt och att vi alla tolkar så olika men ändå lika. Vi hade även vårat första handledarmöte där vi fick presentera vår projektidé. Vi fick bra respons så nu är det bara att köra på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar